Thursday, April 22, 2010

Birthday Akak Aku - NOR

5

Ari tok ku maok kelaka Melayu Sarawak. Malas plak ku maok susah2 pikir bila nulis dalam English. Payah ku maok peras otak mikir ayat yang sesuai. Maklumlah English ku tok grammatical error sia sitok jak. Tapi ngegeh juak maok nulis lam Bhs Org Putih. Maok improve la konon tapi agik terkapai2 juak tok.
Pa ku mok cita tek owh? Ooo... Ari tok besday akak aku. Nya turn 31 tahun tok. Wah, sik lamak gik aku empun umor pun mencecah angka 30an juak. Huhuhu... Maok cita sket la pasal akak aku tok since ari tok besday nya nok ke-31.

Kamek org ada 9 org adik beradik, akak ku tok no. 8, maknanya nya tok besar lahir before akulah coz aku la nok terlast sekali. Ok. Kamek duak masa kecik nang belangkas tp dalam masa yang sama, kamek duak tok pun macam anjing dengan kucing. Sik boleh berpisah tp mun dah selalu sama malar jak gaduh. Biar maok kayuh perahu gi sekolah pun gaduh juak dolok awal2 pagi. Sepa maok ngemudi perahu. Mun ngemudi perahu sik boleh escape dari berkayuh kelak perahu salah haluan. Jadi, berebut maok duduk di depan. Mun duduk depan, awal2 pagi kan masih ngantok, so, boleh la tertidur2. Hahahahha... Tapi disebabkan aku adik, maka aku la nok selalu duduk di depan. Hehehe... Nang banyak la cita kamek duak tok dari kayuh perahu sekolah rendah sampei la kinek tok. Macam2 suka duka pahit masin, masam pun ada diharungi bersama. Bertikam lidah, perang tarit rambut dan segala. Paling ganas ku penah polah dgn akak aku ialah aku parangkan dahi akak aku sampei berjahit. Maybe masa ya aku ingat parang ya barang mainan kali. Ganas wei. Banyak nok berlaku antara kamek duak tok, tapi nok paling best, ya la nok molah ikatan persaudaraan ya makin erat. Ada juak la penah perang besar dolok tapi kan nama dah saudara sedarah sedaging, gaduh lamak2 pun sik guna. Forgiveness is the key la.

I love my sister very much, so i want to wish her a BLESSED BIRTHDAY today. Moga apa nok nya dreams in her life akan nya dapat. Aku sentiasa mendoakan kau bahagia sis ngan family kau. Anak pun maok bertambah gik sorang, so hope kitak org happy selalu. Apapun yang terjadi dalam life ko di masa depan, ko still ada your cute little sis nok sentiasa ada support kau ok. I LOVE YOU VERY MUCH SIS....

Tok la akak aku. Sarat2 ngandung pun boleh gik cari pucuk lemiding. Nang org kampung juakla Sis. Maintain. heheheh... (Sorry muka sebenar sengaja sik show, pames nya lak..kalah adik..hahaha.........:-P...)

Love + Hugs + Kisses from Your Sister from Land Below the Wind,

5 comments:

  1. nurhidayah @ norilhamApril 22, 2010 at 2:09 PM

    aiya....au ih, ceta kesah dana2...sedih la pulak.
    sampai boy sui buyak nou mak nanggih. buyak noulah au nak gaber ih gi'ih, montelnya aku...hu..hu..hu..apa pun, macih mena story tuah gi'ih. thanks a lot

    ReplyDelete
  2. First time kamek rasa kemak baca blog post dlm bahasa melayu sarawak hehehe, best juak owh, mok juak kamek try polah post dlm bahasa tok klak hehehe, post kitak tok best ;p

    ReplyDelete
  3. Sis-- saja ja tu mau bikin kau sebak sket.. hehehe.. tapi ikhlas ya. from the heart kata org putih..hehehe.. daolah bak mengimbas udei mun bei lian bak mengimbas kan. makin agei umor makin lakei... take care and God bless sis... :-)

    Rodz--wei.. lamak nar sik dengar kabar. alu tup2 komen dalam blog aku. thanks coz drop by. aku saja jak nulis lam melayu swk tok coz ramei juak geng2 aku nulis lam melayu swk bah. so, aku pun try2 juak guna bahasa indah kita di swk tok..hehehe.. but your blog also nice and interesting. bah will add ur blog in my blog list. this is cool!! aku dapat kumpul blog kengkawan ku..hehehe...

    ReplyDelete
  4. hehe...ada juak dh kakar dlm mlyu swak :) rupa kakak ko dr blkg nang sama kedak ko la rose....heppi birthday unt nya, may God bless her :)

    ReplyDelete
  5. heheh.. saja jak ya Bab. Sak akak aku sedih baca entry ku tok. mun lam melayu sarawak ebst sket ku naip sik payah susah2 ku pikir ayat nok menyentuh hati dalam english. hahahah..kedak aku ka dr belakang? huhhu.. montelnya ya tgh pregnant, ney sama dgn aku. heheheh.. :-)

    ReplyDelete

Disclaimer

The materials in this blog is a personal thoughts, ramblings from the author with some link to the other sources website.

Reproduction, distribution, republication, and/or retransmission of material contained within this blog are prohibited unless the prior written permission from author of this blog.

(c) rosesdailyjournal.blogspot.com / rose.ragai@gmail.com

Blog Archive